قلم

وبلاگ امیرحسین حاجی حسینی

قلم

وبلاگ امیرحسین حاجی حسینی

قلم

طبقه بندی موضوعی

آخرین مطالب

۲ مطلب در آذر ۱۳۹۲ ثبت شده است

برای طراحی فیلتر باترورث در نرم افزار متلب ،ابتدا با استفاده از تابع buttord ، درجه فیلتر مورد نظر را تعیین می کنیم . در این قسمت باید تمامی فرکانس ها را نرمالیزه کنیم یعنی تمامی فرکانس های موجود را بر فرکانس نایکوئیست تقسیم کنیم .  سپس با استفاده از تابع butter صورت و مخرج تابع تبدیل را محاسبه می کنیم . سپس می توانیم با  استفاده از تابع gain که خودمان آن را ایجاد می کنیم ، گین یا بهره تابع تبدیل را محاسبه کنیم و در نهایت با استفاده از تابع plot نمودار این تابع طراحی شده را رسم می کنیم .

برای مثال میخواهیم یک فیلتر میان نگذر باترورث با مشخصات زیر طراحی کنیم :

فرکانس باند عبور : 0.3 و 0.7

فرکانس باند نگذر : 0.4 و 0.6

تضعیف باند گذر : 0.4dB

تضعیف باند نگذر : 50dB

۱۴ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ آذر ۹۲ ، ۲۲:۴۷

هشتم آذر ، سالروز شهادت شهید دکتر مجید شهریاری

مجید شهریاری استاد فیزیک دانشگاه شهید بهشتی که مورد ترور عوامل رژیم صهیونیستی و آمریکا قرار گرفت صبح روز 8 آذر ماه سال 89 در بلوار ارتش روبروی داروخانه لشکرک ، با انفجار خودروی حامل وی و همسر گرامیشان ، این استاد تمام دانشگاه شهید بهشتی به شهادت رسیدند و همسر وی مجروح شد.

این در حالی بود که در همان روز و درست در همان موقع فریدون عباسی استاد دیگر دانشکده هسته ای دانشگاه بهشتی نیز مورد ترور واقع شده بود ولی از این حادثه جان سالم به در برده بود.

این حادثه در حالی اتفاق افتاد که ایران بعد از بد قولی های غرب توانسته بود با مشاوره اساتیدی همچون شهریاری، علیمحمدی و عباسی به فناوری غنی سازی اورانیوم 20 درصد دست پیدا کند.

شهید شهریاری

سعید جلیلی در این باره گفته بود: وقتی در گفت‌وگوهای ژنو 2 گفتیم اگر سوخت را ندهید خودمان آن را تهیه می‌کنیم، برخی از آنها لبخندی زدند که من آن را فراموش نمی‌کنم، ما گفتیم اگر اینطور است خودمان سوخت را تولید می‌کنیم و این اقدام با ظرفیت دانشمندان و جوانان انجام شد و سوخت 20 درصد تهیه شد که شهید شهریاری نقش ارزشمندی در این راستا داشت اما آنها گفتند تبدیل سوخت به صفحات سوخت کار دیگری است که هر کسی نمی‌تواند آن را انجام دهد تا نهایتا ما در 25 بهمن 90 سوخت 20 درصد را به صفحات سوخت تبدیل کردیم و آن را در راکتور تهران قرار دادیم ... .


۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ آذر ۹۲ ، ۰۰:۰۱