قلم

وبلاگ امیرحسین حاجی حسینی

قلم

وبلاگ امیرحسین حاجی حسینی

قلم

طبقه بندی موضوعی

آخرین مطالب

۵ مطلب در تیر ۱۳۹۲ ثبت شده است

یا ایها الذین ءامنو کتب علیکم الصیام کما کتب علی الذین من قبلکم لعلکم تتقون

ای کسانیکه ایمان آورده اید ، روزه بر شما واجب شد ، همانگونه که بر امت های قبل از شما واجب شد ، شاید متقی شوید .


هدف روزه در لعلکم تتقون است . اول آیه با یا ایها الذین ءامنوا شروع می شود . بعضی جاهای قرآن خطاب یا ایها الناس است ، یعنی خدا همه مردم را خطاب می کند ولی اینجا فقط مومنین خطاب شده اند . 

امام صادق علیه السلام میفرمایند : لذت ندای یا ایها الذین ءامنوا ، خستگی ، گرسنگی و سختی روزه را از تن آدم بیرون می کند .


روزه فقط در زمان پیامبر اکرم نبوده است بلکه امت های پیامبران گذشته هم روزه داشتند . حضرت موسی علیه السلام در دوره اش روزه ، 40 روز بوده است ، در زمان حضرت عیسی علیه السلام نیز روزه 40 روز بوده است ، نوشته اند بعضی اوقات شبانه روزی بوده است . در آغاز وجوب در اسلام هم همین طور بوده است ( افطار به افطار ) و بعدا تعدیل شده است .

۱ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۲۶ تیر ۹۲ ، ۰۱:۵۵

این مطلب در تاریخ 10 تیر 92 به روز رسانی شده است .


پایان سیطره Skuba بر لیگ جهانی ربات های فوتبالیست سایز کوچک ، تیم رباتیک Skuba قهرمان بلامنازع 4 دوره اخیر مسابقات جهانی رباتیک با قبول شکست برابر تیم ZJUNlict از چین از گردونه رقابت ها حذف شد . 

تیم MRL از دانشگاه آزاد قزوین نیز با شکست برابر تیم CMDragons از آمریکا از رسیدن به دیدار فینال بازماند و با پیروزی در دیدار رده بندی برای سومین بار به مقام سوم مسابقات جهانی دست یافت .

تیم ZJUNlict از چین ، قهرمان مسابقات ربوکاپ 2013 هلند در لیگ ربات های فوتبالیست سایز کوچک شد . 

۶ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۷ تیر ۹۲ ، ۱۴:۵۷
کسانیکه تا به حال نرم افزار cst رو نصب کردن در جریان هستن که نصب این نرم افزار کار ساده ای نیست . آقای میر مهدی خندانی نکاتی رو به فایل readme این نرم افزار اضافه کردن که تا حدودی نصب این نرم افزار رو ساده تر میکنه . برای مشاهده به ادامه مطلب مراجعه کنید . 
۲ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۷ تیر ۹۲ ، ۱۲:۵۵

با پایان یافتن مهلت ثبت نام در مسابقات جهانی ربوکاپ 2013 کشور هلند ، کمیته فنی لیگ جهانی ربات های فوتبالیست سایز کوچک ، از بین 30 تیم ثبت نام کننده ، 20 تیم را برای شرکت در این رقابت ها تایید کرد . در این میان تیم های Parsian از دانشگاه صنعتی امیرکبیر و تیم MRL از دانشگاه آزاد قزوین به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در این رقابت ها حضور دارند .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ تیر ۹۲ ، ۱۱:۴۰

میلاد حضرت علی اکبر علیه السلام مبارکباد .

« انّک لعلی خلق عظیم »

در این جلسه کمی درباره فضائل حضرت علی اکبر علیه السلام صحبت خواهیم کرد . آیه « انک لعلی خلق عظیم » درباره پیامبر است که خداوند به پیامبر فرمود : پیامبر ، تو در خلق عظیم مسلطی . این آیه برای حضرت علی اکبر علیه السلام هم مصداق پیدا می کند . چند نمونه از فضائل حضرت علی اکبر علیه السلام را بررسی خواهیم کرد ، چون اکثرا درباره حضرت علی اکبر علیه السلام فقط از عاشورا گفته شده و اتفاقا اوج هم همانجاست ، اوج اصحاب سیدالشهدا همان روز عاشوراست ، قله قاف همان عاشوراست ، سیمرغ واقعی هم در کربلا جمع می شوند . همیشه از عاشورا گفته شده و خیلی هم خوب است چون اوج آنجاست ولی در زیارت حضرت علی اکبر علیه السلام نکاتی می توان به دست آورد که نشان می دهد حضرت علی اکبر علیه السلام دارای فضائل و اخلاق بسیار بزرگی است .

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۲ تیر ۹۲ ، ۱۷:۵۴