قلم

وبلاگ امیرحسین حاجی حسینی

قلم

وبلاگ امیرحسین حاجی حسینی

قلم

طبقه بندی موضوعی

جمعه, ۱۵ مهر ۱۳۹۰، ۱۱:۱۷ ب.ظ

۰

ربات مهربان با سر کارتونی

جمعه, ۱۵ مهر ۱۳۹۰، ۱۱:۱۷ ب.ظ

خبرنامه دانشجویان ایران: بازدیدکنندگان نمایشگاه سیستمها و روباتهای هوشمند 2011 در سانفرانسیسکو با اجتماعیترین روبات انساننما روبرو شدند که از یک سر و نیم تنه و دست تشکیل شده است.

هدف از ساخت روبات «مکا»(Meka) توسط پرفسور لوئیز سنتیس از دانشگاه تگزاس، طراحی یک سر بود که بتوان از آن احساس اعتماد و معاشرت را استنباط کرد. در زمان مشاهده این روبات، نمیتوان از بروز احساس نزدیک بودن با آن خودداری کرد؛ هرچند که سر «مکا» بیشتر از انسان شبیه تصاویر کارتونی است.


نقطه کانونی این سر، چشمهای آن است. سر شبیه انسان «مکا»، یک سر دید فعال روباتیک با آزادی هفت درجه است. این سر که برای طیف وسیعی از حالت بیانی طراحی شده، بستری مفید برای محققان علاقهمند به تعامل انسان و روبات و روباتیک اجتماعی محسوب میشود.
این سیستم از دوربینهای وضوح بالا در هر چشم، کنترلکنندههای یکپارچه DSP و بستههای نرمافزاری سیستم عامل روباتیک (ROS) و مکا ام3 برخوردار است.
روبات مکا علاوه بر سر شبیه به انسان از بخشهای خاص دیگر مانند دست، پنجه، بازو و تنه برخوردار است. «مکا» محصول آزمایشگاه هوش مصنوعی و علوم رایانه دانشگاه فنی ماساچوست در سال 2006 است.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۰/۰۷/۱۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی