قلم

وبلاگ امیرحسین حاجی حسینی

قلم

وبلاگ امیرحسین حاجی حسینی

قلم

طبقه بندی موضوعی

دوشنبه, ۲۵ بهمن ۱۳۸۹، ۰۹:۱۷ ب.ظ

۰

کتاب علوم راهنمایی را بخاطر دارید ؟ یک آزمایش که احتمالا همه انجام دادیم . چگونه یک میخ را آهنربا کنیم ؟ اگر یادتان باشد مقداری سیم را دور یک میخ می پیچیدیم و بعد سیم را به یک باتری وصل میکردیم . آیا آن روز فکر میکردید که بتوان از این آزمایش برای ضربه زدن به توپ توسط ربات ها استفاده کرد ؟!!!

میخواهم به اختصار نحوه ضربه زدن به توپ ( شوت کردن ) توسط ربات های فوتبالیست سایز کوچک را توضیح دهم .

به همان آزمایش برمیگردیم . اگر میخ را به طور کامل درون سیم پیچ قرار ندهیم چه می شود ؟ یعنی قسمتی از میخ درون سیم پیچ و قسمت دیگر بیرون از سیم پیچ باشد .

در این حالت به میخ نیرو وارد شده و میخ حرکت می کند . چرا ؟ زیرا میخ درون میدان مغناطیسی حاصل از سیم پیچ قرار میگیرد و به آن نیرو وارد میشود .  

حال ما از این قضیه استفاده میکنیم و بعنوان یکی از روش های شوت زدن ربات ها از آن استفاده میکنیم .

دو فلز انتخاب میکنیم . یکی از فلزها باید نسبت به این آزمایش عکس العمل نشان دهد و دیگری نباید عکس العمل نشان دهد . یعنی فقط یکی از آنها با اعمال ولتاژ حرکت میکند . این دو فلز را به هم میچسبانیم و در درون یک سیم پیچ قرار میدهیم . با اعمال ولتاژ این قطعه فلزی حرکت میکند و به توپ ضربه میزند .

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۸۹/۱۱/۲۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی